Mulla on ollut ihan poikkeuksellinen viikko. Oon saanut viettää "kotirouvan" elämää tekemättä mitään järkevää. Tulin viime lauantaina Italiaan ja ensi lauantaina olisi tarkoitus lentää takaisin Suomeen. Viikonloppu vietettiin Sorrentossa ja Caprin saarella, ollaan oltu kahdestaan ilman lapsia ja jopa anoppi ja appiukko ovat olleet koko viikon asuntoauton kanssa reissussa :D Tähän voisi vaikka tottua!

Eilen oltiin suomalaisten ystävien kanssa syömässä ja iltaa istumassa Heidin ja hänen miehensä Leon ravintolassa Taverna Dell'Orsossa Sant'Egidiossa. Kaunis paikka, hyvää ruokaa ja seura mitä loistavin! Mentiin moottoripyörällä ja mä taas pelkäsin ihan kuollakseni kun meidän käsitys hiljaa ajamisesta vähän poikkeaa Simonen kanssa. Maistoin myös ekaa kertaa limoncelloa ja se oli hyvää. Tänään menin uudestaan Heidin luokse. Otettiin aurinkoa ja uiskenneltiin uima-altaassa 5 v  Mathias-pojan kanssa, kyllä oli söpö pikkumies!! Eelin täytyy kyllä hänet treffata kun tulee seuraavan kerran mun mukaan. Mathias puhuu molempien vanhempiensa äidinkieliä, joten Eelikin voisi vähän oppia samalla italiaa.

Tulin sitten kotiin, ajelin vähän ympäriinsä ja tutustuin semmoisiin paikkoihin, missä en oo ennen ollut. Löysin myös tuttuihin paikkoihin uusia reittejä ja poppi soi täysillä. Sant'Egidion kylä ja lähistö on juuri sellainen alue, missä voisin ajatella asuvani, siellä ei myöskään ole asutusta ihan niin tiheään kuin monessa muussa paikassa ja sijainti olisi tosi hyvä, lyhyt matka joka paikkaan. Kotiin tullessa suutuin Simonelle kun soittikin että oli mennyt Collestradan ostoskeskukseen lounastauolla syömään työkaverinsa Sandron kanssa, törmännyt siellä myös muihinkin tuttuihin ja Heidi perheineen kans kävi siellä lounaalla. Ei sitten tullut mieleen soittaa mulle, kun olin siellä päin kans, että olisin mennyt heidän kans syömään. Kunnon mies!

Voi nyt peee... Olin kirjoittanut äsken pitkät pätkät kaikkea ja tämä peevelin kone poisti kaiken!!!! Aaaargh...

Tein mielenosoituksellisesti itselleni ruokaa ja heitin kaiken pois ihan piruuttaan, mitä en jaksanut syödä ettei Herra Comunelle vahingossakaan jää yhtään mitään, hahahaaaa!!!  Sitten menin käristämään itteeni kattoterassille. Se on jännä miten täällä ruskettuu kunnolla jo ihan puolen tunnin auringossa olosta. Eikä siellä oikeestaan kauempaa kerrallaan pystykään olemaan. Kävin välillä alhaalla juomassa ja sitten menin uudestaan. Kohta meen suihkuun ja sitten mulla on aikaa meikkailla ja hoidella itteeni, kaikkee semmosta hauskaa mitä ei koskaan Suomessa ehdi :)

Ensi viikolla mulla on ensimmäinen lähijakso Ypäjällä. Jännittää, koska meen sinne ekaa kertaa uuden hevosen kanssa, enkä yhtään tiedä miten se käyttäytyy. Telma lähtee myös mukaan ja toivon, etteivät ne Sanden kanssa koko ajan huutele toisilleen. Molemmat kun on aika läheisriippuvaisia. Sitten olisikin heti seuraavana viikonloppuna suomenhevosten valjakkomestaruudet Wiurilassa, joihin treenaaminen jää aika vähiin. Onneksi kouluohjelma on sama kuin Teerisalossa.

Meil on kyl Simonen kanssa tosi huono tuuri näitten meidän tapaamisten kanssa. Simonen piti lähteä ens viikolla Australiaan työkeikalle 1-2 kuukaudeksi niin eilen ilmoitettiin, että lento onkin varattu jo täksi perjantaiksi. Eli taas olen viimeisen päivän yksin täällä.. No ei kyllä pääse toisen seuraan kyllästymään jos jotain positiivista täytyy hakea...... Mietittiin, että mennään varmaan yhdessä perjantaina Roomaan ja mä oon sitten siellä yötä jossain hotellissa, niin ei tarvi lauantaina koko matkaa yksin junalla mennä.

Ai niin, jotain kertoo mun päivieni toimettomuudesta se, että suurin haasteeni on ollut tänään, miten pääsen auton kanssa sähköportista ulos, kun sähköt ei toimi :D Kadulla tehtiin jotain korjaustöitä ja muutaman tunnin oli sähköt poikki. Koitin ratkaista ongelman ite, mut enhän mä sitä tajunnu, niin oli pakko soittaa Simonelle. Naapureilla oli varmaan hauskaa, kun kökin ympäriinsä sen portin luona. Yritin avata kiltisti ja väkivaltaisesti. Sit kuulin, että siinä onkin vain sininen vipu joka käännetään toiseen suuntaan. Sit pikkusen väkivaltaa ja johan toimi. Jeah. Nyt kauniiksi lopuksi muutama kuva. 

Jatkoa vielä, oltiin illalla sagrassa Bastiassa tyttöjen ja Simonen kanssa. Syötiin hyvin, juotiin hyvää viiniä ja kuunneltiin Omar Lambertinin bändin keikka. Käytiin myös pari kertaa Lavinian kanssa ampumassa sellaisessa kojussa. Mä en osunut ollenkaan, Lavinia kolme kertaa ja sitten kun Simone sai pyssyn myöhemmin käsiinsä, veti 13 tölkkiä alas. Nyt on siis jo seuraava päivä, olin hakemassa leipomosta leivän ja lähden Ipercoopiin ruokaostoksille. Ajattelin yllättää Simonen ja teen niin supisuomalaisen lounaan että. Hän ei siis koskaan anna mun kokata. Ja eilen piruilin, että se johtuu vaan siitä ettei uskalla maistaa mun tekeleitä. Kuulemma mielellään söisi.... Eli saamansa pitää  :D  :D

DSCN2298.jpg

Sorrento, Hotel il Faron ikkunasta..DSCN2291.jpg

IMG-20150812-WA0002.jpg

Taverna dell'Orsossa suomalaisten kanssa

FB_20150812_07_30_27_Saved_Picture.jpgFB_20150812_07_30_41_Saved_Picture.jpgWP_20150812_021.jpg

Bastiassa sagrassa minà ja Lavinia

WP_20150812_026.jpg